maandag, augustus 09, 2004

Op de fiets naar het werk

Benthe en ik zijn op de fiets naar het werk en KDV gegaan. Ik heb geen zin meer om met dit tropische weer 's middags in een vies warme auto te moeten zitten, want nergens op het werk is er een plekje waar de auto de hele dag in de schaduw kan staan.
Iets eerder weg dus om toch op tijd overal te zijn. Het viel mij helemaal niet tegen hoe snel ik toch nog aan de Loenenseweg was: de digitale klok bij de ingang gaf 8:02 uur aan en dat betekent dat ik er net iets meer dan een half uur over heb gereden.

Zo 's morgens vroeg is het prachtig fietsen langs het kanaal en door de Enk. Benthe wijst met haar vingertje naar de paardjes in de wei en de eendjes in het kanaal en ik meen zelfs Benthe iets wat klinkt als "paardje" te hebben horen brabbelen.
Rij je Apeldoorn uit, welke kant je ook opgaat, het is altijd iets klimmen, maar met 7 versnellingen op de fiets en geen bungelende buggy achterop was het goed te doen. Morgen weer...

Heel toevallig had ik een oud-klasgenootje uit Ede aan de telefoon. Ik belde naar de Bijlmerbajes en kreeg iemand aan de telefoon die mij verder zou kunnen helpen. Aan het eind van het gesprek vroeg ik nog eens naar haar naam ( dat zegt iemand dan wel aan het begin van een gesprek, maar dat hoor je maar half of je bent het al weer vergeten) en ik dacht die naam komt mij zo bekend voor en dus gooide ik maar eens een balletje op. Ik: "Heb jij toevallig in Ede gestudeerd?" Zij: "Ja, maar van de Hel klinkt mij niet bekend in de oren, aan de andere kant heb je wel een bekende en vetrouwde stem". Ik:"O, maar misschien zegt Susan Smit je wel wat?" Zij:"Ja, maar dan ben je inmiddels getrouwd met Jan". Ik: "Ja, 21 maart 2002 zijn wij getrouwd", en zo ging het gesprek nog even verder. Grappig hé. Ik weet nu ook dat een andere klasgenoot, waarmee ik ook nog in Utrecht heb gestudeerd ook in Apeldoorn werkt. Ook via contacten op het werk had ik daar al wel een vermoeden van, maar ik dacht dat hij bij een andere organisatie werkte en dat spoor was een beetje dood gelopen.

Opa wilde graag ook een keertje kijken bij het KDV en vandaag was een mooie dag om dat eens te doen. Zeker nu ik ook op de fiets was. Dus kwamen opa en oma mij ophalen van het werk en zijn we samen Benthe op gaan halen. Benthe heeft weer een leuke dag gehad op het KDV. Geknutseld met Mariska en met Rick in het badje gezeten. Al had Anja het zwembadje niet vol laten lopen voor 2 kindjes, maar gekozen voor een alternatieve zwemlokatie: een curverbak gevuld met een laagje water.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails