dinsdag, september 14, 2010

Op spinnenjacht

Van 't zomer kochten we in de Tiger winkel ( soort Deense Xenos) in Arhus insectenkijkpotjes. Benthe wilde dit weekend graag een spin voor in zo'n potje en ging op spinnenjacht in en om ons huis. Helaas voor Benthe was er geen spin te vinden. Opa hoorde zondag van Benthe's speurtocht en kwam maandagavond met een dikke spin in een "witte-tuinbonen-potje" op visite. Nu woont Joris de Spin bij ons in het insectenkijkpotje. En wij kijken naar hem......


4 opmerkingen:

kramam zei

Geen spinnen in huis? Hier loopt er ook nog wel een voor jullie... :-)
Lief hoor, en een mooi plaatje zo!

kramam zei

Hoi Benthe en Susan,

Eerlijk gezegd wist ik het ook niet, maar op internet is veel te vinden! Een mannetjesspin is over het algemeen ietsje kleiner dan het vrouwtje. Maar ja, dan moet je ze wel allebei zien. Hieronder staat een link naar wat meer informatie. Spinnen in mijn huis houden van gezinsuitbreiding, dus hier wonen veel vrouwtjes.... (zucht). Wat is Joris voor spin? Een hooiwagen (klein lijf met lange poten)?

http://www.scholieren.com/werkstukken/23932

Groetjes, Anita

kramam zei

En hier nog een stukje met foto over de palpen. Dat is een kenmerk van het mannetje. Dus even een vergrootglas erbij en goed kijken. En ik ga er ook eens op letten!
Ben benieuwd of je het nu kunt zien!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pedipalp

kramam zei

Hoi Susan,

Ik had ook niet zoveel met insecten (niets eigenlijk) tot ik deze lens had. Door de lens kijkend zie ik dingen die ik anders niet kan zien. Insecten worden zo 'net mensen'.
's Ochtends zitten ze rustig te wachten tot ze zijn opgedroogd of ze zijn zich druk aan het poetsen. Daarna gaan ze naar het ontbijt (of het ontbijt dient zichzelf op!). Zelfs spinnen worden zo leuk, en daar had ik al helemaaaaaaaal niets mee!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails