vrijdag, september 24, 2004

Nieuw brilletje

Met Benthe ben ik bij José en Jolanda wezen koffiedrinken. Het was erg gezellig.
Daarna even bij Hans Textiel en Dirk van de Broek boodschapjes gedaan. Benthe lag in de buggy en had de oogjes al dicht. Nu Benthe toch sliep, ben ik even bij Mascha en Eugene de brillenwinkel binnengelopen. Terwijl ik gezellig met een hoogzwangere Mascha en Eugene aan het kletsen was heb ik ook eens wat brilletjes geprobeerd. Ik heb een leuk nieuw brilletje ( weer met kleine glaasjes) uigezocht en na meting bleek vooral mijn linkeroog flink achteruit te zijn gegaan (-0,75 extra). Ik heb daar zelf ogenschijnlijk niets van gemerkt, omdat mijn rechteroog dominant is en ik met dit oog dus "het meeste" kijk.
Mascha heeft even twee glazen op de juiste sterkte in een "montuur" gezet en het was wel duidelijk dat ik nu een stuk scherper zag. Wat kun je je daar op "verkijken".
Mascha vertelde dat ook een zwangerschap van invloed is op je zicht. Vaak gaan je ogen tijdens een zwangerschap achteruit (je wereldje wordt letterlijk en figuurlijk kleiner) en dit herstelt zich vaak nog wel een beetje, maar meestal niet helemaal meer na de zwangerschap.
Over ongeveer twee weken is mijn nieuwe brilletje klaar. In mijn huidige brilletje krijg ik ook een nieuw linker glas op de juiste sterkte en dan kan ik dus afwisselen.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails