zondag, februari 15, 2009

Koenwie?

Vorige week zaterdag at ik tijdens een gezellig etentje heerlijke couscous met een vleesschotel. Op een idee gebracht zocht ik van de week een lekker recept op het Smulweb. Een recept voor marokkaanse kipstoofschotel. Bij de AH vond ik veel van mijn lijstje, maar niet alles. Saffraan en Koenjit kon ik nie vinden nie.... Thuisgekomen sloeg ik lekker aan het kokkerellen, de saffraan en de koenjit heb ik gewoon achterwege gelaten......van de saffraan hoefde er maar een mespuntje in, maar van de koenjit volgens het recept wel een hele eetlepel, naast alle andere kruiden die ik wel had kunnen vinden. De stoofschotel smaakte heerlijk, al was de couscous niet zo mooi droog als tijdens het gezellige etentje. Benthe en Brecht vonden vooral de kip erg lekker en de kikkererwten konden zelfs Benthe een "mmmmm, die vind ik lekker " ontlokken.
Op het werk hadden we het de volgende dag onder de thee over eten en recepten en ik vroeg zo langs mijn neus weg of iemand wel eens van koenjit had gehoord. Koenwie? Nee, niemand kende het. Collega Bernadette stelde een google-wedstrijdje voor en spurtte meteen naar haar kamer ( wij bleven rustig zitten) en kwam al heel snel met het antwoord terug: Indiase geelwortel. Nu weet ik wat het is, maar nog steeds niet hoe het had gesmaakt in de stoofschotel en eigenlijk nog belangrijker: waar kan ik het vinden?


Voor het stoven


Klaar

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails