dinsdag, juli 20, 2004

Winkelwagenmuntje

Ik kreeg een SMS-je van Orange dat het beltegoed van mijn mobiele werktelefoon bijna op was en het advies dit snel op te waarderen. Benthe en ik dus op de fiets naar 't Fort om bij AH een Orange-opwaardeerkaart te kopen. Ik had mijn fiets gestald en naast ons stond een vriendelijk glimlachende mevrouw op AOW-leeftijd haar boodschapjes in de fietstas te stoppen. Ik vroeg deze mevrouw of wij de kar tegen een muntje van 50 eurocent mochten "overkopen" ("bis nait goud word'n). De nog steeds vriendelijk glimlachende mevrouw vond dit een goede deal en "verkocht" mij het wagentje. Rustig sjokte ik met Benthe door de winkel, toen er achter mij werd gefluisterd: "mevrouw, mag ik mijn muntje terug". Ik keek om en zag de nog steeds vriendelijk glimlachende mevrouw een beetje benepen kijken. Zij bleek een winkelwagenmuntje in het karretje te hebben gedaan en vond de ruil met een 50 eurocent muntje achteraf toch niet zo'n goede deal ( "ik was het helemaal vergeten"). Ja en hoe dat dan op te lossen midden in de winkel. De glimlachende mevrouw dacht de muntjes zo even om te wisselen, maar dat gaat zo maar niet, daar heb je in ieder geval een ander karretje voor nodig. Alle boodschappen terug leggen in de schappen en naar buiten lopen met het wagentje om hem daar in de andere winkelwagentjes te pluggen, vond ik te ingewikkeld.  Ik, slim en probleemoplossend ingesteld, klampte dus een andere senior aan met het verzoek aan te mogen koppelen. Deze meneer was zeer snel van begrip en hielp ons bereidwillig. Wel eerst de verkeerde kar in de andere geschoven, zodat het muntje van meneer  "vrij" kwam. Benthe vond het allemaal maar niks, want die moest tijdens het "aankoppelen"even uit haar zitje en had het daar juist zo naar haar zin. Uiteindelijk verliet de glimlachende mevrouw de winkel weer met haar eigen winkelwagenmuntje. De meneer die zo snel van begrip was geweest, was door ons toch een beetje van zijn a-pro-pos gebracht, want hij vergat een pak karnemelk te kopen en moest daarom, na al afgerekend te hebben, nog een keer de winkel in. Benthe en ik waren weer een enerverende ervaring rijker en hadden toch nog een spannend verhaal voor het web-log.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails