Wat gaan we doen? Wat hebben we al gedaan? Wat is ons overkomen? Waar genieten we van? Waar kunnen we ons over opwinden? Wat zit er mee en wat zit er tegen? Wie zagen we? Waar zijn we geweest? Hoe is dat zo gekomen? Ben je benieuwd? Bijna elke dag een nieuw blog!
zondag, oktober 24, 2010
Wat 'n gedoe
Al weken werden Jan en ik met pijn in onze rug 's morgens wakker. Tijd dus voor een nieuw bed. We hadden bij onze zoektocht naar een nieuw bed een mooie bij IKEA gezien, maar toen wij er aan toe waren om te beginnen met "operatie bed" bleek ie niet meer op voorraad te zijn. We hebben ons, om teleurstelling te voorkomen, toen aangemeld bij een IKEA-alert, zodra het bed Brimnes weer in de magazijnen lag zouden wij een sms-je ontvangen. Dat werkte allemaal prima, maar als er op dinsdag bedden op voorraad zijn, dan zijn wij helaas niet in de gelegenheid om alles te laten vallen om het bed direct uit de schappen bij IKEA te trekken. We hebben dan ook wel even geduld moeten hebben voor het goede moment. Dit weekend was het zo ver en kreeg operatie bed zijn vervolg. Bed voor 1 dag ( dat kan dan weer wel) telefonisch gereserveerd. Vervolgens een boedelbak gehuurd, oude bed uit elkaar gehaald, langs de kringloop en de stort gereden en direct door naar IKEA gestoomd. Daar stond ons gloednieuwe en lang verwachte bed voor ons klaar. Snel weer naar huis gereden en tot 's avonds 22:00 uur bezig geweest om het het bed met lades en toebehoren in elkaar te knutselen. En echt we hebben er heerlijk op geslapen. Maar.... er zat wel heel veel beweging in het bed en we waren en zijn er nog steeds van overtuigd dat, hoewel wij allebei geen vedergewichtjes zijn, het bed door Jan degelijk in elkaar was geschroefd en het daar dus eigenlijk niet aan zou kunnen moeten liggen. Omdat we toch tijd over hadden (ahum) en ook nog iets anders moesten ruilen togen we vandaag opnieuw naar IKEA. Bij de klantenservice werden we vriendelijk geholpen. Nee, ze hadden deze klacht nog niet gehad, maar ja het bed was ook nog maar net weer leverbaar en misschien was er toch iets niet goed uitgedacht door de ontwerpers van IKEA. Misschien dat ze ons op de beddenafdeling verder konden helpen. Ook daar werden we vriendelijk geholpen en constateerden ook de dames bij de showroom-modellen dat er echt heel veel beweging in het bed zat. Waarbij de verkoopsters ook nog eens rekening hielden met de onbenulligheid waarmee "honderden mannen per dag" aan een bed staan te rukken om te kijken of een bed wel stevig is.
Met een bonnetje van de dames van de beddenafdeling, dat onze klacht gegrond was, gingen we opnieuw naar de klantenservice om een oplossing te zoeken. Een oplossing wist de mevrouw van de klantenservice wel: "U mag het bed weer terug brengen en dan krijgt u uw geld terug". Je begrijpt, wij sloegen stijl achterover van zoveel service. Maar we hebben toch maar heel vriendelijk uitgelegd dat "operatie bed" toch meer in hield dan alleen "het bed terugbrengen". Het bed moet nl. eerst weer uit elkaar, er moet weer een boedelbak gehuurd worden, het nieuwe bed moet opgehaald worden en weer in elkaar gezet worden. En dat allemaal in één dag, want dat andere bed ligt bij de stort you know... "Uiteraard zorgen wij voor de boedelbak". Heel coulant natuurlijk van IKEA, maar dan moeten we dus eerst met een lege auto heen, het nieuwe bed afrekenen, dan met de aankoopbon naar de klantenservice, dan met een volle boedelbak naar huis, bed thuis wegzetten, dan met de boedelbak het "oude" bed weer terugbrengen, geld terugkrijgen en met een lege auto weer naar huis. Dat is dus 4 x rijden. Nee, we konden niet op kosten van IKEA een boedelbak in Apeldoorn huren, (dat zou ons immers 2 ritjes schelen). Maar de onnodige kosten van die twee eigenlijk overbodige ritjes wil IKEA wel vergoeden. Goed, dan moet het maar krom als het niet recht kan. Nu hebben we dus een dossier bij IKEA ( geen grapje ...) en als we volgend weekend denken : "kom laten we eens een bed gaan omruilen", dan hoeven we alleen maar ons dossiernummer te noemen en dan komt alles goed. Welk bed wilt u er voor in de plaats hebben: "De Hemnes? Die heb ik zelf ook, die kraakt en die van mijn collega ook!" Groeten uit Zweden.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
2 opmerkingen:
Wat een toéstand! En bij "operatie bed" moest ik heel ergens anders aan denken trouwens... hoop dat alles goed is gegaan!
Een bed terugbrengen als je oude bed bij de stort ligt, lijkt me ook wat onpraktisch. Ik zit nu op een bureaustoel waarvoor ik destijds wel vijf keer terug ben geweest voor nieuwe wieltjes. Uiteindelijk kreeg de laatste mee.. en toeval of niet: sindsdien is er geen wieltje meer afgeknapt! Niet te hard roepen, want als ik tegenwoordig iets stellig beweer wordt dat meteen afgestraft('We hebben nog steeds geen file gehad en dat is toch mooi zo in het spitsuur' - prompt een file etc.). Dat begint steeds minder op toeval te lijken. Dus ik zeg niks...
En dat van die kastanje verklaar ik dan maar als volgt. Pas als de kastanjes helemaal 'af' zijn, gaat het doosje open. En dan maar hopen dat niemand het ziet!
nog nooit klachten gehad over Ikea maar het wankele bed, de Brimnes, die staat sinds vrijdagnacht in de slaapkamer. Geen puf om het uit elkaar te halen (zeker die vier laden niet) maar hoe zou het nou wat steviger kunnen worden zonder dat we het hoeven ruilen? daar ben ik naar op zoek
Een reactie posten