zondag, december 05, 2010

In de sneeuw!













1 opmerking:

kramam zei

Hoi Susan,

Mooie serie foto's heb je gemaakt! En een nieuwe boven je blog - helemaal in de wintersfeer. Dat kan ik ook nog wel eens doen...

Wat de kraan betreft: genomen met de macrolens met de flitser op de camera. Ik wilde 1/1000 maar de camera wil met flitser niet sneller dan 1/250. Wat ik doe is een bakje in de gootsteen zetten vol met water. Om dat bakje gaat een beetje aluminiumfolie (dat zie je aan de bovenkant van de druppel). Dan laat ik de kraan eerst lopen en stel ik scherp op de straal. Vervolgens draai ik de kraan wat dicht en probeer goed te timen. Achter de waterbak kun je een gekleurd vel zetten. Zover weg dat het niet nat wordt. Je hebt voldoende licht nodig. Dus dat is even piegelen met de flitser en/of een lamp. Flitslicht van voren is niet het mooiste, maar ik heb niet anders. Ik heb de flitser iets teruggedraaid (- 2/3 of zo), maar moest in fotoshop wel iets corrigeren omdat het toch aan de donkere kant was. Dus dat ga ik proberen te verbeteren.

Kun je hier iets mee?
Diafragma 11 of zo, om de hele druppel scherp te krijgen. Oefen eerst op een straaltje (al of niet haperend) dan weet je hoe je toestel het beste kunt instellen. Op een straal kun je makkelijk scherpstellen.

Groetjes!
Anita

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails