vrijdag, september 18, 2009

De geschiedenis van het schaken....

De geschiedenis herhaalt zich. Afgelopen maandag gingen Benthe en ik samen kijken bij de schaakclub van de Schakel. Onder schooltijd had Benthe al een beetje gehoord over de geschiedenis van het schaken. Over de sjah die zich verveelde en een spelletje voor zichzelf bedacht. De schaakstukken weet Benthe al aardig op het bord te zetten en samen met Lars oefende Benthe de paardensprong. Van snoepje naar snoepje, zo wordt het wel een heel leuk spelletje. Benthe was erg enthousiast na de eerste les en snel belde ik oma Liesbeth of mijn schaakbord nog op zolder stond. Gekregen van mijn opa, want van hem leerde ik schaken en er was niets leuker dan opa te verrassen met een uit mijn hoofd geleerde opening. Oma Liesbeth vond wel 3 schaakborden op zolder en mooie houten doosjes met stukken. Volgende week maandag gaan Benthe en ik samen naar schaakles, want ook ik kan wel les gebruiken.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails