maandag, januari 28, 2008

Benthe in de bocht: deel 1

Al vaak heb ik gedacht: de uitspraken van Benthe moet ik ergens opschrijven. Nu oma Liesbeth mij er dit weekend weer eentje vertelde is het moment daar....
Hoewel er niets opweegt tegen het live-moment, zal ik mijn best doen de situatie zo beeldend mogelijk te beschrijven. Zo, dat je het Benthe bijna hoort en ziet zeggen.
Mocht iemand denken: "en Brecht, praat die al?" Brecht was wat later met praten dan haar grote zus, maar Brecht komt eraan hoor.....!

We zitten met z'n 4-en in de auto op weg naar IKEA in Duiven. Ter hoogte van Loenen zegt Benthe: "hier ben ik geweest met opa en oma en hier liggen allemaal gesnuffelden zei oma. "Mama, wat zijn gesnuffelden en liggen die in een kistje, oma wist dat niet" ( Benthe heeft met opa en oma gewandeld in de buurt van de Militaire Erebegraafplaats in Loenen en van oma haar eerste lesje Vaderlandse Geschiedenis gehad.

Als opa en oma bij ons oppassen wordt er wel eens een sigaretje ( sjaggie) gedraaid boven de gootsteen in de keuken. Daarbij wil het wel eens gebeuren dat er wat tabak in de gootsteen valt en opa ( die altijd de sjaggies moet draaien ook voor oma) laat de shag daar meestal lekker liggen.
Even later was Benthe bezig bij het aanrecht en riep uit: "Opa, er ligt allemaal haar van de sigaret in de gootsteen".

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails