maandag, maart 28, 2005

De Heugte in Kampen

Tweede Paasdag, wat gaan we doen? Daar waren we ons al een paar dagen op aan het bezinnen. Geen meubel- of autoboulevard. Burgers Bush, het Dolfinarium, Wissel in Epe, Malkenschoten? Het werd het uiteindelijk allemaal niet. Ten eerste regende het 's morgens heel hard en zagen wij ons niet rennen van het tropisch oerwoud naar de steppe om nog enigszins droog te blijven. Het walrussenverblijf in het dolfinarium was alweer gesloten, vanwege een loslatende vloer, dus ook daar niet naar toe.
Wat het wel werd? Naar de paasmarkt ( de Heugte genoemd) in Kampen met Hilde en René.
Toen we Kampen inreden regende het nog, dus we hadden ons toch al wel mentaal voorbereid op slenteren langs kraampjes onder een paraplu, maar het klaarde op. Ik maakte nog even een knieval toen ik ging kijken of we nog parkeergeld moesten betalen. Viel allemaal mee en ik lag gelukkig niet languit op de stenen, maar het leek een beetje alsof ik een beetje ongelukkig mijn veters wilde strikken.
De paasmarkt was leuk, maar wel weer standaard: witte sokken en hambugers.
Op de werf zagen we een smid in actie en werd er vis gerookt ( ik denk makreel ofzo).
Benthe mocht van oom René in de draaimolen, maar Benthe wilde niet. Toen maar het leukste andere kindje uitgezocht en daar het kaartje aangegeven.
Wij zaten ook aan de hamburger hoor, best lekker. Hilde kocht nog twee shawls (2 voor 10). Een turkse mevrouw vroeg nog even wat ze kosten ( dacht waarschijnlijk dat ik bij de kraam hoorde) en dat heb ik heel marktgericht verteld, maar ze liep door: "te duur".
Het bleef droog tijdens ons verblijf in Kampen, we zaten zelfs op een terras en kochten een ijsje. Op de weg terug naar huis kwam de regen echter met bakken uit de lucht, maar toen zaten wij droog.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails